Sunday, August 28, 2011

Ingatlah Orang Yang Tersayang.

Aku terdetik nak post sedikit peringatan untuk semua orang. Hidup ni bukan macam video game, Mati je boleh restart. Main "Need For Speed", asal terbabas je boleh nak restart..... TAK. Kereta kau Volvo ke Hummer sekalipun, Kalau dah terbabas tu takder maknanya kau nak selamat.

Saban hari setiap tahun, mesti ada berita pasal orang kemalangan kereta. Lagi-lagi kalau time Hari Raya Aidilfitri. Sedangkan itu adalah hari yang mulia untuk kita pulang ke kampung and bersuka ria. Tapi ini tidak, gara-gara semua nak cepat dan tak sabar. Maka kemalangan yang meragut nyawa dan perasaan juga terjadi.
Kenapa perasaan? Sebab ibu ayah atuk nenek cucu cicit saudara mara ipar duai sepupu sepapat dan seangkatan dengannya semua menunggu dengan penuh rasa rindu tapi akhirnya dipersembahkan kain kapan dekat kampung sana.

Jadi tolonglah pandu dengan berhemat dan tak perlu laju-laju pon. Sampai awal-awal kat kampung pon terus terkiok gak kan? So tak perlu la nak rushing2 sangat. Headline paper pagi ni je "Festive Fears".

Moga perjalanan kita selamat dari ancaman bahaya dan moga dirahmati serta diberkati aidilfitri kita nanti. Raya-raya juga, seronok pon kena ingat tuhan. Insya'allah.

No comments:

Post a Comment

Followers